Nukilan dari seorang hamba Allah....


Hari berganti hari. Keadaanku semakin tenat. Tubuhku terkaku seperti mayat di atas katil di salah sebuah hospital yang aku sendiri tidak tahu mengapa aku di tempatkan di sini. Sebelum tu, yang aku ingat aku sedang memandu kereta ayah,lalu bertembung dengan lori balak. Tapi selepas itu aku tidak ingat apa-apa. Pandanganku kabur. Tidak dapat ku pastikan siapa orang-orang yang berada di sekelilingku.Aku terasa dada ku teramat berat dan bahagian pinggangku sudah tidak berasa apa-apa lagi. Derita sungguh. Nafasku sesak. Tiba-tiba tanganku di pegang kuat.

"Mengucap sayang, mengucap........Asyhaduallailahaillallah........."ucapan itu dibisikkan ke telingaku di sertai dengan tangisan. Itu suara ibu. Manusia yang pernah mendodoikan daku semasa kecil,manusia yang pernah menyuapkan nasi ke dalam mulutku,manusia yang pernah memberi susunya serta yang pernah merotanku kerana degil. "Bagaimana dengan keadaannya doktor?" Aku amati suara itu. Pasti itu suara abang. Mungkin abang baru sampai. "Tenat",jawab doktor dengan ringkas. "Itu kata doktor bang,jangan berserah kepada takdir sahaja.Kita perlu usaha". Sudah seminggu aku terlantar di wad ini,kenapa baru sekarang abang menjengah? datang lah ke sini,aku ingin berbicara denganmu datanglah.....

Tapi mataku.......semakin gelap.Adakah aku sudah buta? Tidak!!!!Aku tidak mahu buta. Aku masih ingin melihat dunia ini. "Sabarlah dik,banyak-banyak ingatkan Allah. "Abangkah yang bersuara itu? Apa yang aku tanggung ini tidak semudah yang kaulafazkan,abang.Tolonglah adikmu ini. Tolong bukakan mataku. "Tekanan darahnya amat rendah". sayup sayap kedengaran suara doktor. Kedengaran juga ibu menangis teresak-esak. Ibu,kau hanya mampu menangis saja Dan bila tiba saatnya,kita akan berpisah.Tapi,ibu.....aku tidak mahu berpisah denganmu. Tolonglah ibu,selamatkan lah daku.

"Yassin......". Bacaan yassin terngiyang-ngiyang di telingaku.Aku tahu itu suara abang. Tetapi kenapa aku di perdengarkan dengan suara itu??? Apakah aku sudah menghampiri maut??????? Aku takut!!!!!!! Sedetik lagi sakaratul maut datang.Sedetik lagi izrail datang. Sedetik lagi malaikat maut datang. Aku di ambang sakaratul maut...... Aku semakin tegang dan semakin sendat nafas di dada. Ketika itu,aku tidak ingat apa-apa lagi.Aku tidak kenal sesiapa di sekelilingku. Tapi yang pastinya sekarang, aku berdepan dengan sakaratul maut. "Tolong ibu,tolonglah aku, aku takut". Tapi rintihan ku tidak di pedulikan. Apa mereka semua sudah pekak? Aku di lambung resah,gelisah dan penuh kesah. Keluhan dan rintihan "Panas,dahaga,haus,panas........".tapi tiada siapa pun yang peduli.

Nenekku datang,"Nenek...........". "Kau dahaga cu,kau lapar cu,mahu air??Ini gelas penuh air madu,kalau cucu mahu masuk syurga,minum air ini". "Ibu......". Ibuku datang, Ibu menggoyangkan buah susunya. " Ini ibumu.Air susu ini membesarkanmu, nak. Buangkan islam, matilah dalam agama yahudi.....". Ayah.......kau datang ayah.......". "Matilah dalam agama yahudi anakku. Matilah dalam agama nasrani. Itulah agama yang membantu kau masuk ke syurga".

"Nenek....ibu.....ayah......suara kau kah tadi??Kenapa kau ?? Atau suara syaitan yang ingin memurtadkan aku?? "Mengucap sayang,mengucap.Asyhaduallailahaillallah......". Ucapan itu diajukan sekali lagi ke telingaku. Itu suara ibu. Tapi lidahku sudah menjadi kelu. Manusia-manusia berjubah hitam datang. "Mari ikut kami". Manusia-manusia berjubah hijau datang membawa bersamanya payung hijau,katanya "Mari ikut kami". Cahaya putih datang. Datang kilatan hitam. Datang sinaran kuning.Cahaya merah datang. "Apa ini,apa ini?. Akulah sakaratul maut.......!!!!!!".

Kedinginan menjalar,merayap perlahan-lahan dari hujung kaki ke hujung rambut dan kini seluruh jasadku di selimuti sejuk.dan kemudian datanglah malaikat maut di hujung kepalaku. "Hai jiwa yang keji,keluarlah dari kemurkaan Allah.......". Aku tersentak. Roh ku berselerak di dalam tubuhku. Lalu,innalillahi wainnailaihi rajiuun.... Malaikat-malaikat yang menunggu sesayup mata memandang dan menghemburlah bangkai yang sebusuk-busuknya. Tiba-tiba bau busuk menusuk ke hidungku,seperti bau sampah yang amat busuk. "Apa yang busuk ni? Tak adakah orang yang mengangkat sampah hari ini? Ah,busuknya,hanyirnya,hancingnya......".

"Assalamualaikum......". "Siapa yang memberi salam itu?". "Aku". "Kau siapa wahai pemuda???". Seorang lelaki tercegat di hadapan katilku. Aku tidak pernah melihat orang yang sehodoh,sekotor,dan sebusuknya di dunia ini. Rambutnya yang tidak terurus,baju yang dipakai berlumut hijau,kuning,coklat dan entah apa-apa warna lagi,dari lubang hidung,telinganya dan mulutnya terdapat nanah dan darah pekat keluar. Tanpa di pedulikannya......jijik,loya,aku rasa........teramat loya melihatnya. "Kau tak kenal aku?". "Tidak,jawabku tegas. Mana mungkin aku kenal kau sehodoh dan sejijik ini". "Aku sahabatmu,kau yang membuat aku hari-hari". "Bohong!". Aku menjerit sekuat hati.Biar semua penghuni wad ini mendengarnya. "Aku tak kenal engkau! Lebih baik kau pergi dari sini". "Akulah amalanmu yang keji..........". Aku terdiam. Aku tidak mampu berkata apa-apa lagi.

Ya! aku teringat kini,semuanya telah pernah ku dengar dan ku pelajari dulu. Segala dosa dan keburukan yang kita lakukan di dunia,akan di jelmakan dalam sebagai suatu makhluk yang teramat hodoh di hadapan kita di alam barzakh nanti. Oh!Tuhan,aku banyak dosa. Aku memang lalai,cuai dan lupa dengan segala nikmat yang telah kau kurniakan. Solatku kerana kawan,dan bukannya ikhlas kerana Allah. Pergaulanku bebas,tak kenal muhrim ataupun tidak. Tapi itu semua telah berlalu dan dan sudah terlambat untuk bertaubat. Apa yang aku harus lakukan!!!!! Surah yassin yang abang pegang di letakkan di atas dahiku. Aku melihat kak long dan kak ngah menangis. Aku juga lihat mata abah bengkak.

Tiba-tiba badanku di sirami air. Air apa ini????? "Tolong....sejuk!!!! Kenapa air ini berbau air kapur barus. Tolong jangan tekan perutku dengan kuat,sakit!!!! Kenapa ramai orang melihat aku??? Aku malu.....malu.....malu......!!!!!!". Aku di usung ke suatu ruang. Aku lihat kain putih dibentangkan. Lalu diletakkannya aku di atas kain putih itu. Kapas di bubuh di celah-celah badanku. Lalu aku di bungkus satu demi satu dengan kain itu. "Nanti,tunggu!!jangan bungkus aku. Kenapa kalian semua buat aku macam ini? Tolong rimas....panas........". Kemudian aku di letakkan di suatu sudut. Beberapa orang termasuk tok imam menyembahyangkanku. Kelihatan ayah dan abang berada di saf yang pertama. Tapi kenapa aku di sembahyangkan? Bukan kah aku boleh sembahyang sendiri? Aku teringat kata-kata ustazku dahulu. "Sembahyanglah kamu sebelum kamu disembahyangkan". Dan kini baru aku sedar aku sudah tidak mampu lagi untuk mengangkat takbir,ruku',sujud dan tahiyyat. Aku di angkat perlahan-lahan kemudian di letakkan di dalam kotak kayu. Kotak apa ini?" Aku di usung oleh enam orang termasuk ayah dan abang. Aku diusung setapak demi setapak".

"Al-Fatihah!" Kedengaran suara tok imam. Kelihatan ibu,kak long,kak ngah dan lain-lain mengekori di belakang. Tapi kemana dia bawanya aku?". Nun jauh di sana, kelihatan tanah perkuburan kampungku. "Ke situkah aku dibawanya? Tolong turunkan aku,aku takut!!!!!!". Setibanya di tanah perkuburan,kelihatan satu liang yang bersaiz dengan jasadku. Beberapa tangan memegangku, dan aku di turunkan ke dalam liang itu. "Perlahan-lahan", aku terdengar suara tok imam memberitahu. "Tolong keluarkan aku dari sini! Aku seram!!!". Kini aku berada di dalam liang kedalam enam kaki. Sedikit demi sedikit pasir dan tanah menutupiku. "Tanah apa ini?". "Aduh sakitnya badanku di timbusi tanah".

"Innalillahiwa innailaihi rajiuuun.......Dari Allah kita datang,dan kepada Allah jualah kita kembali". Kedengaran bacaan talkin dari tok imam. "Sesungguhnya mati itu benar alam barzakh itu benar,siratul mustaqim itu benar,syurga dan neraka itu jua benar........". Sayup sayap aku terdengar tok imam terus membaca talkin,tetapi makin lama makin hilang. Pandanganku makin lama,makin kabur dan terus tidak kelihatan. Tubuhku terasa telah di timbusi sedikit demi sedikit pasir dan tanah yang di lemparkan ke atasku. Terasa semakin gelap dan ......aku kini keseorangan.

"Nanti!Nanti! Tolong! Tolong ayah,ibu! Jangan tinggalkan aku seorang. Aku takut!!! Gelap!!! Panas!!!Tolong !!!!"

SAKITNYA SAKRATUL MAUT ITU ADALAH UMPAMA SERIBU PEDANG YANG AMAT TAJAM MENGHIRIS DAGING DAN TULANG SERENTAK...DAN SAKITNYA HINGGA KE AKHIRAT."



Terjumpa sesuatu dalam blog seorang hamba Allah...
Sangat menarik...TQ kepada penulis nyerr....


Setiap orang adalah unik.
Setiap orang ada kelebihan dan kekekurangannya yang tertentu.
Tidak ada manusia yang sempurna kecuali Rasululluh s.a.w
kerana baginda telah ditentukan maksum.
Selebihnya tidak terkecuali daripada sifat
lemah, buruk, hina, sakit dan bermacam-macam perkara lagi.


Tidak perlu berasa susah hati lantaran
gemuk, tidak menarik, terlalu rendah malah cacat.
Biar bagaimana keadaan kita,
kita tetap unik dan tanpa anda alam ini tidak sempurna.
Memang ALLAH menjadikan manusia pelbagai rupa dan gaya.
Disitulah berkuasanya ALLAH.
Dia berhak dan mampu berbuat apa saja mengikut kehendak-Nya.
Kita memang tidak ada pilihan untuk mempersoal itu ini,
mempertikai itu ini.
Kita mungkin berasa rendah hati melihat kekurangan-kekurangan yang ada.

Nah, anggap ia satu kelebihan.
Jika kita sangka kita buruk,
ia satu kelebihan yang tiada pada orang cantik.
Kita sangka kecantikan sentiasa membawa untung?
Tidak, tidak selalunya begitu.
Kadang-kadang kecantikan memusnahkan.
Setelah kita dikenali sebagai cantik,
ketakutan terhadap keburukan lebih besar daripada jika kita semulajadinya buruk.

Orang cantik fobia menjadi buruk.
Setiap kedutan di wajah akan dirawat dan setiap kedutan begitu menyusahkan dirinya.
Saat menjadi buruk pasti tiba, bagaimanakah perasan si cantik meghadapi hari tua mereka?
Bukankah rasa susah yang tiada kesudahan?
Kadang-kadang seekor semut diberikan sayap
oleh ALLAH supaya dia boleh terbang dan menerjah api.
Samalah halnya, kadang-kadang seseorang manusia itu diberikan kecantikan
supaya dengan kecantikan itu dia boleh berbuat
sebanyak-banyak mungkar untuk diberikan balasan setimpal di Akhirat.

Tontonlah filem atau drama-drama di TV.
Kisah hidup orang cantik selalunya penuh duri.
Jika anda buruk setidak-tidaknya anda bebas rasa riak dan takbur.
Penghuni neraka kebanyakkannya wanita
sebagaimana disabdakan Rasullah s.a.w
wanita itu tentu yang cantik tapi gagal memahami untuk
apa kecantikan itu diberikan ALLAH kepadanya.
Dan wanita itu tidak terkecuali juga yang buruk
sebab dia berterus-terusan saja mempertikaikan kerja TUHAN.
Siapakah wanita penghuni syurga itu,
barangkali yang cantik dan dia sentiasa faham kecantikan itu ukuran manusia .

Cantik pada pandangan ALLAH adalah ketaatannya
terhadap semua perintah dan larangan ALLAH.
Barangkali juga yang buruk tapi dia faham ALLAH
tidak memandang rupa paras tapi apa yang ada di dalam hatinya.

Wahai orang cantik,
orang buruk,
orang rendah,
orang cacat,
semuanya itu hanyalah ukuran manusia
dan ukuran manuisa selalunya sasar.

Hargai diri kita sebab kewujudan kita membuktikan kekuasaan ALLAH!


Kuala Lumpur, 9 Disember 2008:

Dalam kemeriahan warga kota menyambut Hari Raya Aidil Adha, seorang rakyat Malaysia, Lars Harris telah berjaya menghasilkan sebuah motor berkelajuan kuda-kuda. Motor tersebut diberi nama "Ali Dabeksen" atas sebab nama tersebut amat mudah diingati. Kejayaan beliau telah disaksikan oleh ahli keluarga terdekat yang agak terkejut kerana beliau tidak menunjukkan apa-apa kesibukan pada hari tersebut malah hanya menonton televisyen sehari suntuk.

Wartawan OPSSSS sempat menemuramah isteri beliau (nama perlu dirahsiakan), "Saya terdengar anak-anak buah saya keseronokan kerana melihat motor ciptaan Uncle Harris, yakni suami saya yang perasan muda tu....bila saya ke ruang tamu memang motor tersebut ada di situ. Saya terdiam dan agak pelik kerana dia tidak bergerak-gerak dari depan televisyen". Seperti yang dimaklumkan kepada kami juga, Lars Harris telah memaksa isterinya mengambil gambar beliau dan ciptaannya ini, malah menyuruh diblogkan agar blog isterinya lebih glamour.

Atas permintaan isterinya, satu soalan untuk pembaca perlu dipaparkan di sini,
"Siapa yang gila glamor sebenarnya, saya atau suami saya???".

Sekian. - Akhbar OPSSSS



Inilah "Ali Dabeksen"
Inilah penciptanya...Encik Lars Harris



Melihat dari pose ini, pembaca boleh mendapat jawapan, siapa yang gila glamour???





Ni kisah kenduri Khatam Al-Quran & Berkhatan kat kampung dua ari sebelum Hari Raya Korban...Ramai betui tetamu yang hadir, kata jemputan 100 orang je tapi dah serupa kenduri kawen....aku wat muka slumber je, padahal malu giler sbb sampai lewat, macam kite lak tetamu....



Sampai2 je kat dapur, Omak den bagi den sebijik "Ingat sampai semalam leh tulun wat pulut kuning" hahhh amikkk ko! Tapi alasan aku mmg baikkk nyer..."Anak sulung mak ni lambat".... I tak kisah anytime je bleh....sebenor nyer bukan nak cari "alasan" atau nak salahkan sesape, tapi hakikat sebenar sebenku balik lewat, kena siapkan keje...kalau tak tak berasap dapur....dan aku ni agak hampeh la gak...dalam banyak benda yang konon nyer aku reti, tapi tang pandu2 ni aku jadi tak reti haaa....jadi co-pilot bleh laaa...so kena la kasi seben cukup tido...sowey ye Mak hikhik


Emm...masuk bilik jap laaa, leh gak berkipas sat....tetibo...fuyoooo....ado pengantin hehehee....marah anak buah aku, si Yaya ni kang....lawa gak minah ni, dah serupa nak nikah, walhal baru je 12 tahun...dia la satu2 nyer yg akan berkhatam Al-Quran...seram sejuk minah ni...."Kak, jangan la tinggalkan kite, takut laaa"....psttttt jangan marah, dia tak panggil "Mak Long", dia kata 'Geli la kite nak panggil Mak Long" hahahahahaa...takpe ape2 pun bleh...tapi terasa muda belia lak aku ni....makin tak sedau diri hahahahahaaaaaa......


Geng2 yang akan berkhatan@sunat ada 5 orang....kalau dilihat betui2, mak2 yang lebih gelabah dari anak2....ayah2 lak, time nak antor sunat yang cuak...gilerrr risau....terlupa lak nak amik pics diorang lepas sunat, sibuk sgt nak balik KL, lupa lakkk nak snap sekeping dua...


Sibuk2 nak balik, nasib tak tertinggal si Kakak (anak adik)...kalau tak haru....sowey la kakak, takde pic kakak....bukan event kite hukhuk...lain kali Mak Su amik gambo kakak lakkk yeee....



Nie la anak dara yang dimaksudkan....takde muka seram pun akak tengok heheheeee....Mak Long yang seram nape kamera mahai tapi tak cun gilerrr seperti yang sepatut nyerr...uwaaaa kena belajor gak ni...pls bro help me!


Masa ni mmg terserlah gelabah dia, sampai asal pandang aku je wat muka...nak kena debik ke?



Antara ahli kumpulan khatam yang mengiringi Adik Yaya ni



Bersama Tok....wahhh Tok....dah macam bukan Tok ngan cucu jeee...



Ni la "Flower Girls"...ngan sape lagi kalau tak Ayah Long...


Anak Abah....untungkan muda2 lagi dah ada anak dara (ehemmm...bodek abg Syam skit)...

sian abg aku dah tuo2 pun tarak anak lagi heheheee





Antara aksi2 budak kechekkk dua orang ni....


Contoh ibu mithali....mesti make sure anak nyer tip top...tang bebel nyer serupa ngan aku!

Si kechik kat depan tu tak sunat lagi tauu...dia tak leh ketinggalan, kang runtuh umah dengar tangisan dia...ada sorang lagi peserta berkhatan yang ntah mana ilang....flower girls tak leh takde....tak meriah...aikkk Yaya, dah tak jadi anak dara dah kee hehehee


bergambo dengan Tok....


Cik De & family


Ayah Ngah & family...Farah je takde, kat kolej



Macam biasa...aku mesti amik gambo sebenku yang asal leh tido mesti dia tido hahahaaaa














Akhir nyer dapat gak ku miliki DSLR D60, SB600 n tripod...
walaupun untuk profesional level apa laa sgt...tp untuk aku dah cukup2 syukur.....aku pejam mata gak beli secara ansurans...TQ bro zaidi n ard sbb saiko aku beli DSLR dari beli hp...

Sape mau jadi model aku, aku tak bayor la cuma aku kasi copy gambo, di alu2kan....aku tgh belajor n akan terus belajar dalam arena foto2 ni...minat aku dari kecik....

Adek...wa dah beli...dulu kite gile2 posing n amikkan pics each other...
pasni wa amik gambo lu ye beb...hehehehehe








1st time amik pics guna kamera ni hukhuk....seram gak nak pegang....






Yang ni amik guna hp Sony Ericson K300i kesayangan aku huhuuuu...gelak gelakkk





Ni citer last Friday....sebelum cuti Hari Raya Aidil Adha....

Aku kuar makan ngan Puan AKPK....mmg ari ni aku makan banyak...mak yong ni pun tak sound aku suh berhenti makan....so, masa nak balik aku terpandang 'Lempeng Pisang"...terus la 'Yus, nak beli Lempeng bleh" hikhik aku dapat beli, tp sekeping je, sbb makanan ni lagi laris dari Pisang Goreng...sampai kat opis aku teringat nak share ngan 2 orang budak kecik kat opis aku...malas nak cakap lebih laaa kang bising lak depa...sebab ada sekeping so aku tak leh ajak satu floor...kang aku gak yg kena hehehehee.....tengah2 sorang budak ni makan, tetiba aku tgk muka dia dah sama ngan lempeng tu..ape lagi aku pun ada idea laaa....



Betui tak sama??? ngan daun pisang tu lagi la sama kih kih kih...


Cuba tengok yang ni...lagi sama kan??? Comot nyerr ngan lempeng pun iras2 kan...hahahahahahaa.....


Hahahahahaaaaa....suka aku suka.....


Tapi sebenor nyer aku bukan nak samakan muka dia ngan Lempeng Pisang...tapi aku teringat kata2 seseorang...."Kalau kite tengah makan n teringatkan orang tu, maka mmg rezeki orang tu...." so, aku mmg teringat kat dia masa aku nak beli Lempeng Pisang....tu yang aku kata muka dia sama ngan lempeng tu sebenar nyer :)


Semalam Mak bagitau, "Tok Ne masuk spital...ambulance datang umah" sedih aku dengar...biler teringatkan keadaan Tok lagi la aku sedih...Tok Ne dah macam Tok aku sendiri...selalu aku teringat kat Tok Ne...

Tok sakit...kena strok.....

Last 2 weeks Mak, Ayah Chik n Ayah Teh dia bawak dia dtg umah Ayah Teh turun KL...untuk berurut ngan "pakcik urut strok"...

Kata orang usaha tetap usaha, hospital n tradisional...asal ada org kata bagus, mesti suami Tok n anak2 Tok usahakan....

Masa sabtu lepas balik kg....aku tgk keadaan Tok agak teruk, perut Tok membengkak...kata Tok Busu yg penah jadi H.A kat spital, air dalam badan Tok tak mengalir betui, tu yg berkumpul kat perut, bukan sebab angin...bukan salah pakcik urut tu, tapi mmg badan Tok dah weak sungguh..tapi semangat dia kuat nak sihat...(aku tak ambik la pic perut Tok..kang Tok bangun lak sesah aku ngan penyapu!)

Dalam masa beberapa bulan ni mmg byk kali la aku bergegas balik ke Hosp/kg melawat Tok...pics ni di ambil pada 30 Oktober lalu kat Hospital Temerloh....teringat aku sempat snap pics Tok ari tu....


Sian Tok...doc kata dia kena jangkitan kuman kat paru-paru.....lelaki yang duduk di kerusi tu Tok Tan, suami Tok....setia dia tunggu Tok Ne....dorang ni couple yg suka cium each other, suka gelak tawa bersama...macam pasangan pengantin baru...JELES JELES!



Banyak nyer jarum.....dah la tangan Tok kurus....kena cucuk2 lakk...





Ni seben ku...cucu sulung Tok....dia tak senang duduk kat KL kalau tau Tok dia sakit....




Dari kiri : Faidz (adik ipar aku), Mak Teh, Sue (awek si Faidz tu hah) dan paling kanan tu Mak Mertua den...

Tok Busu & wife...


Paling kiri tu Ayah Teh....yang paling belakang tu Ayah Chik......
Masa ni semua cemas tgk keadaan Tok....Mak kena tido spital jaga Tok...memang dah rutin harian Mak jaga Tok...banyak pahala Mak...sian gak tengok dia, padahal dia pun tak sihat....tapi dia kata dia gagahkan jugak....selama lebih 3 bulan ni, mak yang mandikan Tok, aktiviti di rumah sumer Mak buat sorang...dalam keadaan Tok yang lumpuh separuh badan tak boleh digerak ke kiri/kanan.
Petang nanti nak call Mak...nak tanya Tok macam ne....kena balik kg ni tulun Mak...aku yakin dia perlukan pertolongan adik beradik dan anak2 dia yang lain...yelah mana larat dia nak handle Tok sorang...sabar ye Mak....



Citer ni dah agak lama...ada gak 2 bulan...tapi sebab sampai skang aku asyik "kena" jee...so aku tetap nak citer kat kowang semua perihal Jejaka2 HAMPEH yg konon Tampan (TAMPAN keeee???) yang suka sgt sakitkan jiwa raga aku...ikut geram aku nak gigit2 jeeeeee....tp sebab depa ni kelakar, walaupun dalam baikkk kenakan aku...so, aku jadi cair ati....aku mampu gelak n sengeh je depan dorang tp hakikat nyer...."hantu kowang 'NATES'...HP canggih aku pun jadi bahan yeeee huuuuuuuuuuuuuuu" :((

Camni kisah nyer..kat opis aku ni ada la dua orang mamat...kalau kowang tgk luaran mmg la kowang mati idup semual ingat dorang ni baikkk...giler baikkk!!! encem gak laaaa dari muka Pak Mat juai rojak masa aku kecik2 dulu..tu pun sebab Pak Mat tu tua masa tu..tp time Pak Mat muda aku yakin dia lagi encem dari 2 org mamat ni....kowang nak tau apsai aku hangin sgt kat depa...asal nmpk aku je mesti nak mengenakan aku...asal cakap ngan aku je mesti nak dajalkan aku...tak lain tak bukan sbb HP aku uwaaaaaaaaaaaaaa.....selalu aku kena dajal dpn org, tp yg pelik nyer org tu tak perasan...aku ni mmg kompom sedau laaaaa...sbb aku kenai sgt ngan perangai depa yg suka kutuk HP aku....

Cuba kowang tgk hp2 ni...ape buruk sgt ke hp aku yg paling kanan tu...ape tak cukup??...leh amik gambo, ada mp3, leh amik video, leh compose muzik, segala macam ada laaaaa....yg tarak pun bluetooth...huhuuuuu.....aku tau laaa aku tak setanding hp depa Nokia N95, N82...tapi ada gak hp...leh gak dengar lagu, amik2 gambo....dulu2 hp aku ni gak jadi kegilaan org.....sedih aku tauuuu

Ni aku kenaikan...yg baju biru tu nama nyer Rostam@Amy Lu Pikir La Sendiri........mamat baju purple tu nama nyer Zakiah Anas...ehhh Syed Anas ehhh silappppp....nama dia Zaki....kat sini je aku leh kenakan kowang...heheheheheheee...kowang bayangkan asal si Amy LPLS ni datang tmpt aku mesti kutuk hp aku...bile dia start kutuk2 aku, tup tup si Zakiah pun dtg...macam leh bauuu jewww...pastu ngan muka slumber dua2 leh join ngutuk hp aku lagi......tak ke hangin aku jadi nyerr!!


Yang ni aku sempat amik pic dowang tgh hina hp aku...bile aku cakap suka ati je hina hp aku, depa kata depa tak hina...tapi lagi teruk dari hina...uwaaaaaaaaaa


Aksi ni lagi menghanginkan aku...si Amy siap lehhh hentak2 kaki lagi....siap nangis2 menggelakkan aku....si Zakiah lak sampai lupa diri nak jadi Sutun Kembali Lagi...sumer gara2 kutuk aku...kowang nak tau ape dialog2 dowang?? aku dapat nak tak hingat everything laaa...tapi skit2 tetap aku ingat:

1. Zaki : Kak, saya ni bukan apa kak...saya kesian akak kena kutuk ngan mamat ni...sape kata hp akak tak bagus...bagus giler kak..dulu saya pun penah pakai la, tapi dulu laaaaa pakai sekejap je...skang ni tak hingin saya kak...nak pegang pun geli kak....hantu tak ayat dia!!
2. Amy : Sis....lu nak lagu mp3 takkkk....wa ada byk ni, mesti lu suka....wa bluetooth la kat lu....ehh lupa lakkk hp lu mane ada bluetooth..heh heh heh...ni kureng asam jawa sungguh!!
3. Zaki : Kak...hp akak ni kalau org nak curi pun pikir byk kali...nak pegang pun org geli nak tau!!! Uwaaa.....uwaaaa...hina sgt ke hp aku
4. Amy : Sis...lu nak beli hp baru kan??? lu trade in la hp lama lu....rasa wa leh la dapat bawah satu rat....uwaaaaaaaaaa...bongok bongok bongok!!!
5. Zaki : Terang jugak ekk amik gambo guna hp akak tu yeeee....grrrrrrrrrrrrrrrr...aku rasa macam nak telan2 je si Zaki ni..
6. Amy : Wa bukan nak kata ape laaa....lagu wa ni besau...taraf2 hp lu tak leh nyer nak save lagu wa ni sis....lu tukau la hp macam wa ni...sumer lagu wa leh bluetooth kat lu....lu cakap je bile nak......hantu ko Tam!!
Panas sungguh telinga aku...dah la kata nak hantar muzium pun tak lepas....nampak lahiriah aku gelak besauu tapi hakikat aku terasa pedih macam dicucuk2 ngan lembing huuuuuu....ape2 pun telatah depa byk membuat aku eppi n ilang sedih...heheheheheee...kalau depa tarak rasa poyo gak...

Emmm si Amy ni kat spital skang...kaki dia injured main bola...doktor kata kaki dia kena tukar ngan tiang lampu.....PADAN MUKA!!! aku dah kata jgn main bola dah tau kaki terkehel, dah penah bersimen, nak main gakkk, skang kaki ko kena ganti tiang!!! HAHAHAHAHAH....pasni mau senget kaki dia, tiang tak sama ngan kaki ori dia HAHAHAHHAHAA...tu la suka kutuk aku, si Zakiah pun ko kutuk senget la ape la...kan dah mendapat!!!

So Zakiah...get ready, mane tau terkena gak ape2 pasni???...pasai ape tau...pasai ko kutuk akak yg baik yg tak bersalah langsung ngan kowang tau huuuuuuu....baik doa cepat2...

Ape2 pun buat Amy LPLS "Semoga Cepat SEMBUH"...leh la lu kutuk wa lagi bro! Pastu LU PIKIR LA SENDIRI Brother!!!!!" hehehehe...tapi kan bro, lu tarak ni wa rasa bosan la kat opis...si Anas tak berani nak kacau2 wa kalau lu tarak bro heheheehehee...takut gak ngan wa kot sebab tarak geng hihiiiii





Just want to say....."SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA"....

Tahun ni raya di umah ibu...tapi esok pagi akan ke Chenor, ada kenduri untuk "Berkhatan & Khatam Quran"....minggu depan aku publish cite yg banyak giler nak diceritakan, tapi sumer dah out dated...tak sempat nak memblog sebab dok siapkan benda lain skit...cite kenduri n raya aji ni pun aku akan cite...

so berhati2 ketika pulang ke kampung.....semoga berjumpa lagi...tata :)


Ari ni aku rasa EPPY GILER...sgt2 eppy...
tuhan je tau betapa epi nyer aku ari ni...
selama berminggu2 nie macam2 masalah menimpa, semua dtg serentak dan pelbagai...
tapi Alhamdulilah semalam aku dapat satu "hikmah".....
yang aku harapkan sebelum ini....
semua masalah, suka duka aku hilang dari dalam ati n fikiran...
bukan la kata semua berakhir dengan kebaikan...
tak la macam tu tapi aku dapat "hikmah" yang lain sgt dari yg aku harapkan dariNya..
semua ini membuatkan aku jadi lagi kuat...
alhamdulilah aku dah jumpa jalan penyelesaian dan aku dapat hadapi dengan tenang...
SYUKUR ALHAMDULILAH...

Ari ni aku mampu bangun dan "hadapi dengan senyuman"..
wahhh macam lagu dewa 19 lakkk....
baby kat bawah ni menggambarkan betapa epi nyer aku...
TQVM buat semua yg membantu aku dalam menyelesaikan masalah....

AKU SYUKUR........


14075.jpg

Buat semua yang mengenali diri ini....

"MAAF DI POHON ATAS SEGALA SALAH & SILAP YANG TELAH DILAKUKAN...."



Eppy B'day 2 U.......Eppy B'day 2 U.......
Eppy B'day to Abg BUCHUKKKKK.......
Eppy B'day 2 U.......

Tadaaaaaaa......

"Abg....Eppy B'Day! Abg dah tua tau dah 38 tahun"....hubby buchuk ku wat muka pelik...aikkkk....selalu muka terkejut tahun ni muka pelik lakkk...."Ari ni bape hb??? Dah 13 keeee???"...cehhh wat tanya plak, tp bile tgk muka dia mmg muka tgh blurrr...."Yelah bang....skang jam 12.02 minit, dah masuk 13 Nov dah...abg dah 38 tau" aku sengih ...."La ye ke..." pastu pandang muka aku sambil sengih2.....

"Tahun ni hadiah lambat tau...saya kasi kek comei ni je"....satu das muahhh ku beri di pipi nyerrr...ngehhhhhh....dia senyum je laaaa...."Cepat2 make a wish, nnt lilin cair, tapi cakap kuat2 tau tahun ni...nak dengar haaa" seben ku pun dengan cepat mengeluarkan ayat "Saya doa semoga tahun ni business saya meletup" pastu dia pejam mata sekejap mgkn niat dalam ati ke ape ke...pastu dia pun tiup lilin...tarak wish untuk aku ke tak patut, tak patut....tiba2 cup...aku kena cium "TQ ye Sayang".... terus aku ngehhh ngehh ngehhh.....tak wish pun takpe hehehehee
"Tapi kan bang, kek ni saya tak beli tau....tadi Wan Su kata dia 'sedekah' kat abg semperna b'day abg, nak bayar dia tak nak...kalau bayar pun 2 ari lagi baru saya kasi duit" beriya2 aku cerita...."Awak ni sian Wan tau, dia business"....."Tau, tapi Wan yg tak nak, dia kata takpe...kite ikhlas....lagi pun kek tu dah wat 3, 4 ari lepas dah tak fresh....tak syok nak juai2 ni...." tambahku lagi....."Oh ye ke....cakap kat Wan tima kaceh yee...byk sgt kek ni, kena abiskan ke??"....."Tak la...makan yg larat je laaa....Wan kata kalau tak abis buang je, malu dia sbb kek tu tak sedap sgt macam masa baru buat.....dia suh tunggu esok je sbb nak wat kek baru, tapi saya nak gak malam ni" Seben aku senyum je laaa....untuk mengabadikan kek hadiah dari Wan ni, maka gambo pun di ambil.....


Ni la cup cake ilham dari Wan, tak sampai 15 minit siap......








Make a wish please...


Nie aksi tak tahan....bukan main lagi lidah nyer tu....ada lagi dasat tapi untuk koleksi sendiri sahaja...beriya dia makan cup cake Wan....so Wan jgn risau...sedap!!!


Ni je yang tinggal....tak larat nak makan dahh...cream kek ni superrrrrrbbbbbbbb....


Sempena B'Day ni aku request Roti Nan Bawang Putih ngan Tandoori je....cukup la tu...
dah la makan after midnite...sowey ye cikgu siber n Puan AKPK..
terlanggar pantang u all ari ni hehehehe

Last pic ni dirakamkan semasa B'Day Boy, ehhh boy kee???, baikkk nyer tido...bangun Yanggggg....satu yg muskil tu selimut tu selimut aku leh bungkus dia lakkk padahal selimut dia warna biru...so gambo ni membuktikan abg suka curik selimut saya pastu tak mengaku...nah amikkkk!!!! bukti tau...heeeeeheeeeeeeee


tengok la tido mengalahkan baby...siap ampu muka.....
LUV U SO MUCH! :)


Hari ni patut nyer menjadi hari best aku, sbb aku 1st time dapat celebrate b'day hubby ngan kadar yg sederhana.....kat ofc pun aku dah plan baikk nyer nak buat macam2 benda (official & personal)...

Tup tup ada satu "peristiwa" yg membuatkan aku rasa seperti macam nak maki! nak bunuh! nak terajang! dan macam2 lagi yang aku nak laaaaa....

Walaupun aku poyo2 cakap 15 Things About Me smlm..konon nyer nak jadi baik skit laaaa....tapi ati aku mmg tgh panas n membara sbb "peristiwa' ni!!!!! So aku mohon sgt korang tak terkejut badak la ngan aku ari ni.....cuma aku nak sgt melepaskan marah aku kat cni walaupun dalam ayat yg korang tak sure ape perkataan aku nak cakap....

Utk 'ko' yg spoil my day....



*^#$^&*()()*&$##$@$%^*(*(*&*^%%%^$$%
#$^())_$&^%%)_)&%&^bjkhuk$&^*(*(
mbj%^(*kluy%$ro)_(*%^#%^ghuy&io^&*%%*i
()&^%^&^$$%#ghjuiyi*&^&*&^%^*(&*(yjui^&*%&^
hioyi^%^$&^*&)(iouu%%^##$&^*&*(&*&&**%&*
*(&*&^jkty$%^()()_hjh%(
huiyuit&*^&*%^(&()_&%$%$&^%&*&yh
*(&*7656%^&**()#$)_*&.......

Baru aku rasa sikit redha, walau hakikat nyer aku rasa nak pergi campak je kat muka 'ko'!!!!

Bagi yg tau...tks la sbb kowang aku jadi slow down skit...
Bagi yg tak tau...aku malas nak cite...cuma TQVM sebab baca walaupun kowang mesti nak tau, tapi aku tetap tak nak bgtau.....

Bagi yg tau...aku berjuang macam nak mampus dari kui 10.45am- 3.30pm tadi....pecah rekod yg sebelum2 ni mesti ambil masa 1 hari (kalau dapat laaaa)....dasatkan penangan marah!!!!




Ok...sebab aku kena perli tak hingattt nyer ngan cikgu siber aku, so, aku amik 5 minit je nak wat....paste instruction n as usual membebel skit n tgh2 aku bekerja ada sorang mamat yg suka mengutuk aku tiba2 amik pic aku...esok aku publish citer dia ngan sahabat baik nyerr bertajuk:
"Hantu kowang 'NATES'....HP canggih aku pun jadi bahan yeeeee"

Ini arahan cikgu siber:

1. Take a recent picture of yourself or take a picture of yourself right now.
2. Don't change your clothes, don't fix your hair... just take a picture.
3. Post that picture with NO editing.
4. Post these instructions with your picture.
5. Tag 10 people to do this.


Ok aku upload gambo yg NATES tu amik ye....malas dah aku nak pose, sbb ni lagi real tarak pose cun2, tarak amik 10x, KOMPOM tarak edit nyerr....kejap yeee...taraaaaa



Pic ni membuktikan walau aku tarak bos, cumer ada bos "pangku" sajeeeee...tapi aku still menjalankan keje sebaik mungkin, ada skit la main2...biasa la tarak bos depan mata...salah satu tugas aku, nak tak nak mesti angkat tipon....so kowang nak kata aku bergayut pun kata laaa...dah mmg keje aku....JGN JELESSSS....aku tau cikgu siber aku sah2 tak jeles sbb dia sama je job ngan aku seperti di atas tu...

Emmm sebelum abiskan skool work ni, aku nak kowang pandang "tin" kat jambangan bunga yg dah 3 thn tak ganti, lokasi di belakang aku tu.....zoommmm cepat!!!! kowang tau tak tin ape tu??? tu la tin biskut "Traditional White Chocolate & Rasberry Cookies" brand CRABTREE & EVELYN....sedappp woooo rasa dia ada herbs lagiiii...ape lagi cikgu siber jom piii "One Utama" beli cookies tu hehehehee

Aku boleh tag....WanSu ngan Amal je tak cukup 10 huhuuu






AKu terbaca blog KAHUNA ni dari cikgu siber aku....so banyak laaa cite2 dia yg mampu wat aku tergelak2 sakit poyot...cuba kowang baca ni...ada lagi yg kelakau

Air Yang Tenang Jangan Disangka Tiada Ikan Arapaima Gigas

Sedang menikmati Coke Zero sambil berjalan ke Chakra, sebuah pusat sosial yang terkenal kat sini. Ada majlis tarian yang dianjurkan di bawah preteks integrasi pelajar. Tibe-tibe disapa dari belakang oleh seorang mamat bernama Sammi, sudah tentunye bukan nama sebenar.

"Eh, ko yang nyanyi masa malam konsert tu kan? " Kata beliau dengan penuh halitosis, hasil karya sebotol tequila di tangan beliau. "Ye.." jawabku ringkas sebab/sambil terpaksa melakukan apnea. Cilake mamat ni mulut bau hanjing. "Sedap la suara kau, aku suke.." kate beliau lagi dengan excited, yang menyebabkan aku excited untuk menerajang beliau sekuat hati sehingga beliau terpelanting ke dalam kilang Listerine seterusnya membaiki bau mulut beliau yang kian mengeruh.

Aku tak pasti bagaimana nak respon. Soalan cepumas : Bagaimana kite nak respon terhadap satu pujian sekirenye orang yang memuji adalah seseorang yang tiada kelebihan fizikal mahupon batiniah? Takkan nak cakap, "Alah awak ni ade-ade je. Suara awak pon ape kurangnye" sambil menampar manja bahu beliau. Nanti nampak sangat tak jujur. Akhirnye aku cakap, "Terima kasih. Aku suke jaket kulit kau." Tetapi tidak bau mulut kau".

"Boleh tak aku nak mintak kau buat satu bende?" tanye beliau. Ni mesti nak suruh aku nyanyi, ni mesti nak suruh aku nyanyi, ni mesti nak suruh aku nyanyi.

"Boleh tak kau nyanyi satu lagu untuk aku?" Kan aku dah cakap, die nak suruh aku nyanyi. Aku dah agak dah. "Kau gak agu gagi lagu ape?" kateku dalam keadaan menahan nafas. Kalau aku tak tahan nafas, ayat tersebut akan berbunyi "kau nak aku nyanyi lagu ape?". Melihat muke dan gaya beliau, aku rase mesti die nak aku nyanyi lagu Stairway To Heaven oleh Led Zeppelin, atau Blood Drunk oleh Children Of Bodom, atau paling kurang ape-ape lagu Metallica.

"Aku nak ko nyanyi lagu ......... Overprotected dari Britney Spears. Boleh?" Kemudian aku pun mati akibat kekejangan otot perut kerana ketawa tanpa henti selama 3 jam, dan sekarang aku sedang update blog dari syurga.



Adoiiii aiiii...
cikgu siber aku ni mesti tak leh lepaskan aku pulak2 tang jawapan berani mati huhuhuuuuuuu..... dah la dia tagged aku, siap sound "ko buat tau!!!" aduiiii

Emmm ok la aku jawap "15 things about me"....nak BM ke BI??? kasi BM laaa kang BI aku wat ayat skema lakkkk...kowang gak meluat, serupa ayat buku seklah menengah jeww....heheheheheheeee...lain tahun aku belaja Mandarin lak, anak WanSu kata "nanti Kakak ajar Auntie Nana laa...tp gigi tu kena patahkan dulu" huhuuuuu...ape kena mengena gigi ngan Mandarin ekkkk??? Lain tajuk aku cite hal aku ngan anak2 WanSu ni lak yeeee...kelakau serammm huhuuuu...

15 Things About Me....atau dikenali ngan 15 Perkara Tentang Saya huhuuuuu


1. Aku ni memang suka "Pot Pet"....asal aku bukak mata je aku akan bercakap, asal aku pejam mata je baru aku tak bercakap heheehheheeee...sampai tahap seben aku cakap aku slalu ngigau, tapi aku tak caya lgsg sbb sepanjang aku tido ngan ibu aku sebelum kawen (alamak kantoiii hehehe) tak penah pun ibu kata aku ngigau...ni mesti kes nak ngenakan aku la tu.....nak bagi aku pot pet mempertahankan diri la tu..elleh tauu dahh...so, kawan2 sumer...kowang leh tau, kalau tetiba aku tak cakap ngan kowang ke, kurang bercakap ke @ diam diri, haaa berhati2 laaa...sah2 aku tgh sakit jiwa ngan "org itu" atau dlm proses nak ignore "org itu" dalam idup aku....senang gile nak judge aku kan??? so, watch out...kalau tetiba aku kurang berkomunikasi ngan kowang tu, hati2 laaaaaa, pandai2 la pujuk aku ke ape keee...aku dah bgtau awal2 ni hehehehe

2. Lahir di bawah naungan Pisces (aku tak percaya ngan bintang2 kejora ni tp macam sama lakkk sop sop) aku mmg t'sgt2 sensitif n emosional...lagi aku tmbh umur lagi aku makin2 sensitipp n emo...emmmm...kekdg benda kecik...tp selalu nyer dari kecik2 yg org perlekehkan aku tup tup jadi besau...so jgn la marah aku kalau aku ngadu, aku tgh sensitip n emo, mesti lama2 jadi besau..cuma kalau terlalu kecik, aku tak la heran sgt....aku kengkadang lemas ngan sikap aku ni tapi aku manusia biasa, aku mampu berdoa n berusaha je, tp setakat ni macam tak membuahkan hasil lakkk...

3. Aku mmg garang....ada org kata aku tak garang tp tegas...aku pun tak sure mane satu, aku layan je ape org kata....tp aku perasan laaaa aku nmpak garang+tegas, kengkadang aku senyum pun org kata nmpk ketegasan..ahh sudahhh, nak senyum macam ne ni....disebabkan dua2 ni aku penah digelar "Bawang Merah versi Indon" oleh sepupu kecik aku (masa tu dia umur 3 tahun), sampai dia takut rupanya nak pandang ape lagi bercakap ngan aku huh sadisss...sehingga la pd 1 mlm tu aku story cito antu kat diorang adik badik, baru laa dia beria peluk aku & gelaran ni pun keluar dari mulut dia..."Bena takut ngan kak Nana, sebab macam Bawang Merah" hukhuk nasib bukan "Rita Sumanto" mak tiri dalam cite tu gak la....anak2 buah aku mmg kompom takut ngan aku, sehingga aku dijadikan icon oleh mak2 dorang selaku kakak2 aku, sebagai cara untuk menjadikan anak2 dorang rajin dalam hal2 akademik/sosial life....ayat mereka "Takpe2....cakap ngan Mak Su...tau la nasib kowang"....huuuuuu dah serupa mak tiri dah aku ni....yg paling aku terkejut tu anak buah aku yg 10 dan 4 tahun, menyakat adik dorang 2 tahun yang nak usik HP buruk aku "usik..usik...nanti Kakak cakap kat Mak Su, cuba tgk Mak Su tuuu..muka dia dah macam rimau, dia tau kang abisss laaaa Adik Wani"...tetiba aku dgr Wani melalak tak hingat...tak pasal2 aku yg kena pujuk sbb sian dia takut kat aku...antuuuu nyer budak2!!

4. Aku ni mudah mesra...orang aku tak kenai pun dalam seminit aku leh mesra macam kenai 10 tahun, tak kira jantina n umur....tu pasal aku mudah nak baik ngan hampir sumer mak ayah kawan2 aku yg kenai...baru sekali aku jumpa mesti ada statement "Lama tak dgr suara Mai/Nana...dia tak nak dtg sini ke"...sampai ke tahap aku dah kumpul 3 orang Mak Mertua tak jadik n 1 Bapak Mertua tak jadik...rupa2 nyer ada tg berkenan nak wat aku menantu tapi aku tak nak laaaaa...anak dorang macam kanak2 ribena nak match ngan aku...pulak2 masa aku dah falling in luv ngan seben aku yg aku sayang giler babas ni wwuuuuuuuuu.......tp best wooooo....mesti dapat special treatment nyer...bapak mertua tak jadi ni lagi haru....direct tny mak aku masa tu aku dah nak nikah dah :)) mak aku cakap dah lambat....disebabkan mesra alam ni la aku jadik calon menantu ramai org hahahahaha

5. Straight 2 the Point "S2TP".....seram kan...yelah kalau dah garang+tegas mesti penyudah nyer "S2TP".....aku kalau tak puas ati ngan org, tak kira laaa bos aku ke, kawan2 ke, org tua ke muda ke mmg kena!!! aku benci org cakap belakang n berani belakang jeeee.....cuma skang ni aku kawal, atas nasihat kawan2...bile pk2 balik byk buruk nyer sbb sifat manusia tak suka ditegur..pulak2 kalau lagi tua dari kiteee..kecuali mak aku, satu sikap mak aku, dia terima kalau anak2 dia "S2TP" kat dia, walaupun muka dia kekdg terkelat la gakk sbb tak sangka kena!! tapi as anak dlm pada sound tu mesti cepat2 minta maaf, tp aku selalu minta maaf dulu pastu amikk ko..aku mmg jahat kowang jgn ikut....kat seben pun aku dah test ari tu, hangin satu badan la dia, berkerut2 muka dia tahan marah.....tp sorry2 tu aku cakap awal2 laa macam aku wat kat ibu...bygkan kalau dua2 hamba Allah yg jadi penjaga aku ni pun aku berani "S2TP", setakat kawan2, bos2 and anak2 emmmmm celah gigi aku jeeee....tapi aku cuba sedaya upaya buang "S2TP" aku ni sbb aku malas dah nakk amik port hal org, lantak la dorang tersungkur ke nak terterap ke...SENDIRI MAU INGAT, skang nak belajo jadik hipokrit skit huuuuuu...

6. Terlalu pikir masalah!!! aku selalu di pot pet oleh org sekeliling pasai perangai aku yg 1 ni...macam ne ekkk tak nak pk?? nak sopping duit tak penah terlebih, nak g jalan2 aku bz org lain pun bz....last2 aku lepak umah...pk gak laaa...kat opis pun duduk sorang2...pk lagiiii...tapi cikgu siber n cikgu AKPK aku selalu paksa aku wat "ntah apa2 ntah" utk aku tak pikir masalah....ehhh ehhh mengata kowang, tanpa kowang lagi aku akan terus b'pk ntah ape2 ntah....tapi kalau dorang nak belanja sopping lagi best!

7. Tabiat kelakar aku dari kecik adalah 'Makan Magazine'....pelik takk??? aku bukan makan kertas daaaa...aku suka kumpul keratan2 makanan dari segala sumber yg aku jumpa n simpan dlm laci....bile aku teringin nak makan benda best2 aku akan cari dan aksi makan menggunakan tangan aku lakukan atas gambo makanan tu...HUDUHHH kan perangai aku...tapi bila aku dah sekolah menengah aku slow2 buang sbb aku sedar buruk betuiii perangai aku tu...tp once a while (skang ni laaa) aku macam dah nak mula habit kecik aku ni...bukan ape, dari aku makan betui2 baik aku makan olok2 kurang2 aku tak membesauu lagi

8. Aku tak leh tengok cite sedih...tak kira cite melayu ke ape2 ke asal ada part yg sedih aku mesti nangis...kekadang pelakun tu lum nangis, kau yg start dulu..sampai tahap aku tgk cite tentera ke, cite kartun pun aku akan nangis...seben aku penah geleng kepala bile aku nangis tgk cite "Babe", cite khinzir terpisah dari keluarga hukhuk katanya "Babi punye cite pun awak leh nangis Yang..biar betui!!"...dan setiap kali ada part2 sedih mesti seben atau anak2 buah aku akan pandang muka aku.....pastu aku akan dikutuk dengan teruk...

9. Zaman aku kecik, aku mmg tak suka pakai baju....bagi aku badan aku penuh pasir kalau pakai baju...sampai tahap ibu pernah dipelawa oleh seorang hamba Allah untuk sponsor sehelai baju pada aku, dia ingat ibu tarak duit..punya la ibu kontrol cun sampai tunjuk baju yg tertera lambang "Lady Bird", 'Kiko" sebagai bukti dia ada duit la nak beli baju siap berjenama lagi tp aku yg tak nak pakai hahahahahahaaa...aku nyer teruk tak pakai baju ni tak kira la kat mana2 laaa hatta dalam bas awam pun....dah masuk darjah 1 baru aku pakai baju sebab kena paksa, tapi masuk je umah, spender balik beb....tapi bile dah akil baligh, aku malu gile kalau pakai baju nampak dada, nampak pusat sbb aku dah puas seksi kot hahahahaa.....kat dalam umah lain kes rrrr....

10. Tanpaku sedari, aku rupanya suka buli org.....kalau aku kata 'A', aku akan cuba pengaruh org ikut 'A' gak, tapi dengan killing me softly....dan bila aku tny pada mangsa aku, aku ni buli ko ke?? baru la memasing ngaku haah aku buli dowang..sampai ada yg kata depa tak berani lawan sbb aku buli cara baikkkk...ada yg kata sampai mati pun takkan lupa aku suka buli depa....tapi selected je yg jadi mangsa aku ni...bukan semua org, selalu nyer org2 ni akan rapat giler ngan aku, so rela dibuli la tu hahahahaa....yang paling hampeh, kucing pun aku buli...setakat kena tepuk dan cubit tu dah biasa sgt dahhh haaaaaaa....aku suka aku suka...di sini aku amik kesempatan untuk meminta maaf kepada semua yg penah menjadi mangsa aku, yg sampai skang pun masih dibuli, SOWEY beb....

11. Fotographer tak bertauliah...aku ni pantang nampak kamera...nafsu aku membuak2...dan dgn slumber nyer aku gi amik kamera tu n klik2 gambo org.....ada yg sedar ngan perangai aku tu, awal2 dah booking aku laaaa jadik papa razzi, yg mana tak perasan tu, "meh la kamera, Nana amikkan yeee"...pastu aku akan buat kamera tu macam aku yg punya hahahahahaa tapi pelik gak apsai aku tak gi beli je kamera sendiri kan senang....sengal gak aku ni...uisskkk2 kena beli ni....

12. Aku tak leh hidup dalam keadaan sunyi dan sepi.....so aku akan pastikan mesti ada muzik di mana-mana...kalau aku tgk TV baru aku switch off muzik2 tu....aku leh layan hampir semua jenis muzik, cuma tang2 trash and heavy metal je ada selected lagu leh masukkk ngan jiwa aku sebab aku tak suka muzik yang terlalu bingit, rasa gegar otak...kalau nak koleksi lagu2, bleh cari aku...kalau aku tarak lagu kowang minta tu, aku akan rasa "alahaiiiii...macam ne leh miss lak ni"

13. Dendam kesumat...aku akan simpan rasa dendam tu dalam diri n tunggu masa utk aku padankan org itewww, SIAP LAAA!!! aku pulang cara baikkk jer....selalu nyer org tu tak tau aku penah dendam pun kecuali aku gi gatai cakap aku "ko tunggu hari ko"...perghhhhh jahat jahat aku ni...

14. Aku akan malu gile nak minta maaf ngan budak2 dan leh nangis kalau org dtg minta maaf....emmmm....mmg aku rasa macam nak serkup pasu bunga kat kepala aku bile minta maaf ngan budak2 bawah dari umur aku...pulak2 budak kecikkk huuuu...berpeluh2 aku pikir ayat macam ne nak mula...kalau kowang tgk muka aku mesti kowang pun maafkan je kalau kowang la budak2 itewww....sebab aku akan rasa bersalah selagi tak minta maaf tp ada skit segannnnn....kalau org minta maaf kat aku pun aku sure akan menangis atau "kontrol" agar tak nangis depan dia sbb nnt sesilap aku pulak gi minta maaf kat org tu...kot ye nak minta maaf pun aku tgu lain keluaran....

15. Aku suka makan Laksa Penang ngan Sup Ekor.....asal aku tgk je sure aku terliur...dan aku leh makan bertambah2, cuma aku kuatkan ati jgn over sgt kan kena tukau size XXL lakkk....kalau aku dah makan benda lain pun, nampak je dua2 makanan ni sure keimanan aku tergoyah!!! Laksa...Laksa....Sup Ekorrrrrrrrrrrrrr....slurpp!!

So, itewww je pasai aku..ikut2kan 25 pun aku leh kasikkk tapi kang aku kena hamukkk laaaa..dah lerr tulis panjang lebar....ape nak wat aku kuat pot pet....so jumpa di lain citoooo....TATA...aku nak tag WanSu ngan Amal lakk..

Chiiaawwwww!!



Kowang nak tau tak??? Tak sangka dah tua2 bangka ni ada gak orang ingat nak kasi kad "buatan sendiri" heheheheheee....syokkk wooo, serupa dapat bunga dari pakwe jekkk hahahahaa
Kay samb story, ada satu ari tu, datang seseorang kat bilik aku (aku panggil dia budak kecik perasan sopan) hahahahaaa jgn marah ye dik...."Kak, nah!!" aikkk budak ni, ciput je ayat...aku pun "Ok, TQ"...emmmm sape lak kasi menda "kecik" ni.....elok je pegang...oooooo, kad kecik rupa nyerrr...kat depan tertera "HOLA"...ntah ape maksud nyer pun aku tak tau hehehehe...Hello la kot kihkih..


Ni la kad tu


Bile aku bukak kat dalam tertulis "Kak Nana, Ellops! huhuhuuuuu kebuhsanan ni...so sj nak conteng-conteng sambil meng'kreatifkan diri endiri..muahahahahahahaaa...." pastu ada la icon nakai kat situ..sah2 melambangkang kenakalan "budak kecik perasan sopan tu"...lagi sekali jgn marah ye Dik hehehe


Tersengeh2 macam kera la aku..bukan pe selama ni kawan2 aku dok cakap dapat kad dari anak2 depa, tup t up aku pun dapat tapi bukan dari anak tapi dari "budak kecik perasan sopan"....walaupun wordings dia tak la tulis "I Miss U ke I Luv U ke" tapi kurang2 aku ni leh jadi bahan org untuk ilangkan bosan...tu yg terharu tu....huhuuuuu

So, ape2 pun TQVM ye "budak kecik perasan sopan" sbb bagi akak kad klasiikkkkk u...sgt2 hargai!!! dan sampai ke petang aku dok teringat zaman2 skool....zaman byk dpt kad buatan sendiri ni...zaman byk dapat macam2....

Akhir kata....

Dik, akak tampal kat dinding tau kad kecik tu....
Aqish, aku upload gak kad kecik klasssssikkkk tu walaupun aku segan kang ada lak kata kad kecik macam tu pun sibuk nak tayang..


* Tapi bg aku, besar kecik tak jadik topik...yg jadi topik nyerrr "KEIKHLASAN" org tu kann...muahhhh kat kowang!!

Hi There....

Everyone has his/her day and some days last longer than others and here's my stories.....

WELCOME n ENJOY UrSelf! :)

My Followers

CBox