Semalam Mak bagitau, "Tok Ne masuk spital...ambulance datang umah" sedih aku dengar...biler teringatkan keadaan Tok lagi la aku sedih...Tok Ne dah macam Tok aku sendiri...selalu aku teringat kat Tok Ne...

Tok sakit...kena strok.....

Last 2 weeks Mak, Ayah Chik n Ayah Teh dia bawak dia dtg umah Ayah Teh turun KL...untuk berurut ngan "pakcik urut strok"...

Kata orang usaha tetap usaha, hospital n tradisional...asal ada org kata bagus, mesti suami Tok n anak2 Tok usahakan....

Masa sabtu lepas balik kg....aku tgk keadaan Tok agak teruk, perut Tok membengkak...kata Tok Busu yg penah jadi H.A kat spital, air dalam badan Tok tak mengalir betui, tu yg berkumpul kat perut, bukan sebab angin...bukan salah pakcik urut tu, tapi mmg badan Tok dah weak sungguh..tapi semangat dia kuat nak sihat...(aku tak ambik la pic perut Tok..kang Tok bangun lak sesah aku ngan penyapu!)

Dalam masa beberapa bulan ni mmg byk kali la aku bergegas balik ke Hosp/kg melawat Tok...pics ni di ambil pada 30 Oktober lalu kat Hospital Temerloh....teringat aku sempat snap pics Tok ari tu....


Sian Tok...doc kata dia kena jangkitan kuman kat paru-paru.....lelaki yang duduk di kerusi tu Tok Tan, suami Tok....setia dia tunggu Tok Ne....dorang ni couple yg suka cium each other, suka gelak tawa bersama...macam pasangan pengantin baru...JELES JELES!



Banyak nyer jarum.....dah la tangan Tok kurus....kena cucuk2 lakk...





Ni seben ku...cucu sulung Tok....dia tak senang duduk kat KL kalau tau Tok dia sakit....




Dari kiri : Faidz (adik ipar aku), Mak Teh, Sue (awek si Faidz tu hah) dan paling kanan tu Mak Mertua den...

Tok Busu & wife...


Paling kiri tu Ayah Teh....yang paling belakang tu Ayah Chik......
Masa ni semua cemas tgk keadaan Tok....Mak kena tido spital jaga Tok...memang dah rutin harian Mak jaga Tok...banyak pahala Mak...sian gak tengok dia, padahal dia pun tak sihat....tapi dia kata dia gagahkan jugak....selama lebih 3 bulan ni, mak yang mandikan Tok, aktiviti di rumah sumer Mak buat sorang...dalam keadaan Tok yang lumpuh separuh badan tak boleh digerak ke kiri/kanan.
Petang nanti nak call Mak...nak tanya Tok macam ne....kena balik kg ni tulun Mak...aku yakin dia perlukan pertolongan adik beradik dan anak2 dia yang lain...yelah mana larat dia nak handle Tok sorang...sabar ye Mak....


0 Lovely Comments:





Hi There....

Everyone has his/her day and some days last longer than others and here's my stories.....

WELCOME n ENJOY UrSelf! :)

My Followers

CBox