Ni kisah kenduri Khatam Al-Quran & Berkhatan kat kampung dua ari sebelum Hari Raya Korban...Ramai betui tetamu yang hadir, kata jemputan 100 orang je tapi dah serupa kenduri kawen....aku wat muka slumber je, padahal malu giler sbb sampai lewat, macam kite lak tetamu....



Sampai2 je kat dapur, Omak den bagi den sebijik "Ingat sampai semalam leh tulun wat pulut kuning" hahhh amikkk ko! Tapi alasan aku mmg baikkk nyer..."Anak sulung mak ni lambat".... I tak kisah anytime je bleh....sebenor nyer bukan nak cari "alasan" atau nak salahkan sesape, tapi hakikat sebenar sebenku balik lewat, kena siapkan keje...kalau tak tak berasap dapur....dan aku ni agak hampeh la gak...dalam banyak benda yang konon nyer aku reti, tapi tang pandu2 ni aku jadi tak reti haaa....jadi co-pilot bleh laaa...so kena la kasi seben cukup tido...sowey ye Mak hikhik


Emm...masuk bilik jap laaa, leh gak berkipas sat....tetibo...fuyoooo....ado pengantin hehehee....marah anak buah aku, si Yaya ni kang....lawa gak minah ni, dah serupa nak nikah, walhal baru je 12 tahun...dia la satu2 nyer yg akan berkhatam Al-Quran...seram sejuk minah ni...."Kak, jangan la tinggalkan kite, takut laaa"....psttttt jangan marah, dia tak panggil "Mak Long", dia kata 'Geli la kite nak panggil Mak Long" hahahahahaa...takpe ape2 pun bleh...tapi terasa muda belia lak aku ni....makin tak sedau diri hahahahahaaaaaa......


Geng2 yang akan berkhatan@sunat ada 5 orang....kalau dilihat betui2, mak2 yang lebih gelabah dari anak2....ayah2 lak, time nak antor sunat yang cuak...gilerrr risau....terlupa lak nak amik pics diorang lepas sunat, sibuk sgt nak balik KL, lupa lakkk nak snap sekeping dua...


Sibuk2 nak balik, nasib tak tertinggal si Kakak (anak adik)...kalau tak haru....sowey la kakak, takde pic kakak....bukan event kite hukhuk...lain kali Mak Su amik gambo kakak lakkk yeee....



Nie la anak dara yang dimaksudkan....takde muka seram pun akak tengok heheheeee....Mak Long yang seram nape kamera mahai tapi tak cun gilerrr seperti yang sepatut nyerr...uwaaaa kena belajor gak ni...pls bro help me!


Masa ni mmg terserlah gelabah dia, sampai asal pandang aku je wat muka...nak kena debik ke?



Antara ahli kumpulan khatam yang mengiringi Adik Yaya ni



Bersama Tok....wahhh Tok....dah macam bukan Tok ngan cucu jeee...



Ni la "Flower Girls"...ngan sape lagi kalau tak Ayah Long...


Anak Abah....untungkan muda2 lagi dah ada anak dara (ehemmm...bodek abg Syam skit)...

sian abg aku dah tuo2 pun tarak anak lagi heheheee





Antara aksi2 budak kechekkk dua orang ni....


Contoh ibu mithali....mesti make sure anak nyer tip top...tang bebel nyer serupa ngan aku!

Si kechik kat depan tu tak sunat lagi tauu...dia tak leh ketinggalan, kang runtuh umah dengar tangisan dia...ada sorang lagi peserta berkhatan yang ntah mana ilang....flower girls tak leh takde....tak meriah...aikkk Yaya, dah tak jadi anak dara dah kee hehehee


bergambo dengan Tok....


Cik De & family


Ayah Ngah & family...Farah je takde, kat kolej



Macam biasa...aku mesti amik gambo sebenku yang asal leh tido mesti dia tido hahahaaaa













1 Lovely Comments:

  1. ~nFy~ says:

    bdk baju pink pgg kipas~sgt comey la kak..huhu

    oit kak,x bek amek gmbo org tgh tidoo..haa...akk jgn amek gmbo kteorg lak yg selalu membuta dlm stor akk 2..hehe

Hi There....

Everyone has his/her day and some days last longer than others and here's my stories.....

WELCOME n ENJOY UrSelf! :)

My Followers

CBox