Ida telefon cakap nak singgah ofc aku...yesssss!!! seronoknya!!

Emmm lama betui aku tak jumpa Ida....bukan jauh sangat ofc dia ngan ofc aku tapi masing2 pegi ofc tak bawak kereta, yang dekat terasa jauh laaaa....

Tengaharinya, Ida terpacul depan bilik aku...aku peluk dia aku cium dia....lama betui aku tak jumpa dia, last jumpa masa dia dia bawak anak ke2 dia beraya kat rumah ibu aku...emmm anak dia skrg dah 2 tahun...lama kan aku tak jumpa....banyak betui aku borak ngan dia...dia tanya aku, aku tanya dia hahahahaa dua2 manusia ni kalau berjumpa mmg berebut2 nak bercakap...sorang cakap sorang gelak...sampai aku lupa yang kitorang ni bukan zaman sekolah lagi dah tua bangka hikhik...

Dari tadi aku dah nampak Ida jeling2 gambar kawen aku yang aku tampal kat dinding bilik....tapi mulut aku tak tergerak nak tanya apsal dia asyik jeling2....pelik gak....dia sorang je tak tanya pasal gambo kawen aku tu tapi biasa la aku kalau dapat bercakap terus lupa semua ...hahahaha

Tiba-tiba Ida bersuara "Macam ne ko skrg lepas kahwin ni??? Laki ko dah sihat ke??'

"Alhamdulilah....dari sehari ke sebulan ke setahun dia makin sihat...senang citer dari setahun ke setahun aku tengok dia makin sembuh...aku pun tak sangka, doktor kata kalau ikutkan dah lama lumpuh tak pun dah buta aku pun memang dah prepare dah dari mula2 aku kenal dia....aku takkan tinggalkan dia...tapi makin lama aku tengok dia makin sihat makin sembuh...tapi tak lah sepenuhnya..emmm 80% dah sihat laaa...nak baik betui tu aku tak pasti laaa....tapi aku dah syukur sangat! Memang miracle...kuasa Allah" aku pun dengan bersemangat bercerita pada Ida.

"Na...aku minta maaf sangat kat ko, aku penah cakap kat ko yang aku tak suka ko kawan ngan Harris, dia sakit... kenapa ko nak susahkan diri ko....ko kan boleh kawan ngan orang lain...aku sayang kat ko...kite kawan baik dari sekolah....kite dah puas susah dari kecik..aku tak sanggup tengok ko susah...tapi Na, rupanya aku salah....sekarang aku tengok ko dah lain..hidup ko makin ceria banyak sgt perubahan ko semenjak ko kawan ngan dia....aku tengok Harris pun memang dah lain, berbeza sangat dengan mula2 masa ko kenalkan dengan aku....aku tau aku silap....aku minta maaf ye Na"

Allah je tahu macam ne bahagianya aku dengan perkataan "MAAF" yang Ida ucapkan....dah dekat 4 tahun aku terasa hati, aku kecik ati dengan Ida tapi dia tak tahu....aku kecewa sgt bile dia perlekehkan Harris semata-mata kerana dia sakit....aku rasa nak menangis sangat tapi aku tahankan diri....aku tak nak menangis depan dia...aku tak nak dia tau apa aku rasa dalam masa 4 tahun ni kat dia...

Kui 1.30 tengahari aku teman Ida jalan kaki ke jalan besar, eppy sgt....aku rasa nak peluk2 dia tapi pengsan lak 'Mak Buyung' tu hehehehehee...

Petang tu dengan rasa tak sabar2 aku cakap ngan husb aku..."Abang, nak tau tak apa jadi masa saya borak2 ngan Ida?".."Hahh nape?? Apa cite dia?"...."Biasa la dah lama tak jumpa, saya kan sengaja tak call dia..sekali jumpa macam2 la borak...tadi dia dok tgk je gambo kite kat dalam bilik saya...saya wat dek jeee..tetiba Ida minta maaf kat saya......" aku pun cerita semuanya...

Husb aku senyum, dia cakap... "Kan saya dah kata dari dulu...Ida takde niat jahat...dia sayang kat awak...korang dah kenal lama dari zaman sekolah...mesti la dia tak nak hidup kawan baik dia susah...saya penah cakapkan, jangan terasa ati ngan dia...satu hari nanti dia akan tau jugak....hah...skang dia sendiri dah ngaku kan dah minta maaf pun kat awak...dah la jangan sedih2 lagi"

Emmm...memang la tak nak sedih tapi tak sangka...dah lama sangat peristiwa tu terjadi n aku betui2 tak sangka Ida akan minta maaf....dah lama sangat aku tunggu kata-kata tu....akhirnya Allah tunaikan....

Terima Kasih Ya Allah atas kesabaran yang Kau berikan....

2 Lovely Comments:

  1. AQisH says:

    hai..byk tol kisah sedih ko na..tp yg ni epi ending ;-) mmg betol ngan aper yg haris ckp..klu aku pon ckp mende yg sama..klu kita dah ada anak yg besar² dan sudah tiba masanya utk dia pilih pasangan idop..mestilah dia nak yg terbaik utk anaknya kan..skrg dia lah yg terbaik buat ko..dah kawin nampak ada rezeki abg ko sihat..bila dah pregnant nnt..lagi melimpah ruah rezeki tu tau..jgn takut..insyaAllah rezeki pasti murah..so jgn tunggu lama²;-)

  1. huhuuuuuuu....
    idup aku ni byk yg sedih dari eppy huhuuu

    tapi aku wat tak peduli je yg sedih2 tu..kengkadang je jadi emo skit...

    huhuuuuu........

Hi There....

Everyone has his/her day and some days last longer than others and here's my stories.....

WELCOME n ENJOY UrSelf! :)

My Followers

CBox